Roemenië - hulp aan Stichting Gecse Daniel

In 1993 heeft de Hongaars gereformeerde kerk in Tirgu Mures de Stichting Gecse Daniel voor speciaal onderwijs opgericht. Dagelijks worden 45 kinderen met diverse, soms ernstige handicaps zoals autisme, hyperactiviteit, syndroom van Down en blindheid opgevangen. Ze krijgen onderwijs en therapie. De school is gehuisvest in een speciaal ontworpen gebouw, dat eigendom is van de kerk. De aanpak van het onderwijs komt professioneel over. Een probleem vormt het geld. Formeel is het personeel in dienst van een openbare school in de stad en zorgt de kerk voor het gebouw, de leermiddelen en de exploitatie. Tot begin 2017 kreeg de school een bescheiden subsidie van de landelijke overheid. Als gevolg van veranderde regelgeving voldoet deze constructie niet meer aan de subsidiecriteria en is de overheidsbijdrage gestopt.

OGO wil helpen door de kosten van leermiddelen te vergoeden. Nodig is: € 1100